Over de ijsclub

IJsclub “De Ondersteuning” is met ongeveer 500 leden de IJsclub van Middelie. Behalve in de wintermaanden is “De Ondersteuning” ook actief in de zomer.

Onze IJsclub is opgericht in 1880. Daarmee zijn wij de oudste IJsclub in de gemeente Zeevang. In januari 2005 is ons 125 jarig Jubileum ook zeker gevierd!

Midden in het dorp Middelie ter hoogte van de Meeuwenstraat en Middelie 108 ligt de ijsbaan van onze IJsclub. De ijsbaan een 330 meter baan. Daarnaast is het een landijsbaan, wat betekent dat hij half november onder water wordt gezet. Hopende op vorst, kan hij dan dienen als ijsbaan. ’s Zomers staat de baan droog en kunnen er af en toe wat schapen op lopen en anders is er een mogelijkheid om te voetballen/volleyballen.

Op deze website is van alles te lezen over onze IJsclub, zoals een algemeen gedeelte waar je informatie kan vinden over bestuur, adres, kantine, toegangsprijzen en de contributie.

Verder vind je informatie over de activiteiten van onze IJsclub van de winter als in de zomer activiteiten. De IJsclub wilt u graag op de hoogte houden met de activiteiten die wij organiseren, middels de website, nieuwsbrief, Facebook en Twitter. Zo een evenementen kan in de winter van schaatstocht tot ijshockeytoernooi zijn, en in de zomer proberen we een uniek evenement op te zetten welk elk jaar geheel anders is.

Als u graag lid wilt worden, kunt op de site het aanmeldformulier invullen.