Oudere berichten

Skeeleren/In-line skate

Al enige jaren geleden was ijsclub Middelie actief bij het skeeleren / in-line skaten, of hoe je het ook wilt noemen. We hadden jaarlijks een redelijke groep met uiteindelijk meer dan 30 kinderen die meededen aan 8 skeelerlessen op de skeelerbaan in Purmerend. Zelfs enkele volwassenen hebben een aantal lessen gevolgd. Ook was er een Zeevangsdriedaagse, een toertocht op de weg. De animo verdween, omdat steeds minder mensen gingen skeeleren.

Omdat we merken dat de jeugd weer vaker op de skeelers staan, willen we in september 3 of 4 avonden skeeler/in-line skate lessen geven. Het gaat daarbij om behendigheid, maar ook een beetje om de basis voor schaatsen. De behendigheidstraining zal ook remtechnieken en noodstops behandelen. Het idee is om dat weer op de skeelerbaan in Purmerend te doen.

Graag peilen we de animo, dus lijkt het je leuk, laat het dan alvast weten. Wij zullen nog een flyer rondsturen of op Instagram / Facebook plaatsen wat de exacte plannen zijn. Bij het skeeleren is een helm verplicht. Die hebben wij als club evt. Verder zien we graag pols en kniebescherming. Om iedereen de mogelijkheid te geven om mee te kunnen doen, vragen we onze leden om even thuis te kijken of er nog niet gebruikte skates of beschermers liggen. Die zouden we dan door kunnen geven aan kinderen die wel een keer willen proberen, maar geen skates of beschermers hebben. (Coördinatie bij Joost Akkerman en Wim Derks).

Bij interesse horen we het graag via de Email.

Wijziging jeugd- en toerschaatsen

Per 1 juli hebben de jeugd- en toerschaats commissie besloten een wijziging door te voeren welke betrekking hebben op het aanmelden voor een nieuw schaatsseizoen.

Als deelnemer van afgelopen schaatsseizoen is opgeven niet meer nodig, alle deelnemers worden automatisch ingeschreven voor het komende seizoen 2022-2023. Wilt u stoppen met jeugd- of toerschaatsen, dan kan u zich door middel van email bericht afmelden. (afmelden jeugdschaatsen) (afmelden toerschaatsen)