Oudere berichten

Wandeltocht “De 100 van Leeghwater”

Op 5 en 6 augustus is de wandeltocht “de 100 van Leeghwater”, welke ook Middelie aandoet. We hebben een keer meegedaan en dat is goed bevallen bij zowel wandelaars als organisatoren. Dus ook nu stelt de ijsclub het clubgebouw open.

Gedurende de nacht van 5 op 6 augustus zullen er rond de 100 wandelaars door het dorp en langs de ijsclub komen. Het gaat om een route van 100 km of 105 km. De eersten zullen rond 1:45 aankomen en de laatsten rond 5:45. Natuurlijk zou u nog kunnen overwegen mee te doen, maar dan moet u bij de organisatie zijn. Wij zijn alleen een vrijwilligerpost, waar men even kan zitten of iets eten of drinken.

De wandelaars komen binnen via het speeltuinterrein en vertrekken weer via het bruggetje, welke hopelijk op tijd weer op zn plek ligt. Het leek ons verstandig iedereen toch even op de hoogte te brengen van deze nachtelijke activiteit. Mocht u zich vervelen, dan kunnen we u natuurlijk ook als vrijwilliger inzetten deze nacht. Het is echt wel gezellig!

Tentennacht VVM

In het weekend van 7 juli was de tentennacht voor de jeugd van Middelie. Daarvoor stelden we onze kantine en ijsbaan beschikbaar tegen een kleine vergoeding. Het was weer een gezellige boel. Leuk georganiseerd  door de VVM, en mooi dat er gebruik gemaakt kon worden van onze faciliteiten.

Voer je maatschappelijke stage uit als begeleider bij het Jeugdschaatsen!

Bestemd voor leerlingen in het voortgezet onderwijs die een maatschappelijke stage moeten doen.

In samenwerking met een ervaren schaatstrainer help je bij de schaatslessen voor kinderen van 6 t/m 12 jaar. Afhankelijk van het aantal uren die je moet maken kun je een half of een heel schaatsseizoen begeleiden bij het jeugdschaatsen.

Een KNSB opleiding
Indien je het leuk vind en graag zelf jeugdschaatstrainer wil worden is er een mogelijkhied om na van loop van tijd een KNSB opleiding tot Schaatsbegeleider niveau 1 Jeugdschaatsen (SB-1) aangeboden te krijgen. Deze opleiding zal bestaat uit 4 workshops, welke in de buurt (hoorn/purmerend) gegeven zal worden.

Hoe meld je je aan?
Neemt contact op met Jan Plat of stuur een e-mail naar info@ijsclubmiddelie.nl. Voor meer informatie kun je ook contact opnemen met de hiervoor genoemde gegevens.

Zie www.maatschappelijkestage.nl

Toelatingseisen
•  Je bent minimaal 14 jaar oud
•  Je hebt gevoel voor schaatsen