Jeugdschaatsen

Dit seizoen gaan we natuurlijk weer met de jeugd van 7 t/m 12 jaar naar kunstijsbaan “De Westfries” in Hoorn om het schaatsen onder de knie te krijgen. Het zijn circa 12 lessen; de eerste les. De schaatslessen zijn op de vrijdagavond van 17:45 tot 18:45 uur.

De ouders dienen zelf en/of onderling voor vervoer naar Hoorn te regelen. Kosten € 70,– per kind.

Kinderen die voor 1 juli 2024 7 jaar zijn geworden kunnen meedoen. Aanmelden kan tot 10 december a.s. via het onderstaande aanmeldformulier.

Kinderen hoeven maar eenmalig aangemeld te worden en zijn daarna automatisch aangemeld voor de jaren die volgen. Wilt uw kind stoppen met jeugdschaatsen, dan kan uw kind afmelden door middel van email aan het het bovenstaande e-mailadres. Aan het begin van ieder seizoen zal een herinnering hiervoor volgen.

Noot: Eén van de ouders aangemeld te zijn/worden als lid van de ijsclub.

Overzicht schaatslessen 2023-2024

8e les
9e les (examens)
10e les (examens)
11e les (inhalen examens)
12e les (West-Friesland tocht) (onder voorbehoud)

Aanmelden jeugdschaatsen

Een van de ouders is al lid van de vereniging?(vereist)

Meest gestelde vragen

Op welke schaatsen kan ik het beste leren schaatsen?
Als vereniging zijn we erg tevreden over de Zandstra’s. Als je twijfelt bij aankoop bel dan gerust iemand van de IJsclub.

Mag ik op hockeyschaatsen?
Dat verbieden we niet, maar we raden het ten zeerste af omdat je aan sommige oefeningen niet mee kan doen, en je het schaatsen niet goed leert.

Moet ik alle lessen meedoen?
Het liefst wel, en als je er bij het diplomaschaatsen niet bent, laat dat dan ver van te voren weten.

Wat zijn de kosten?
Het lesgeld voor dit seizoen bedraagt €70,- (2023-2024).

Waarom moet ik een (mobiel) telefoonnummer doorgeven?
De communicatie verloopt via een WhatsApp groep met alle deelnemers. Mocht u niet deel willen nemen aan deze vorm van communicatie, dan is het mogelijk dit door te geven.

Wanneer onze eigen ijsbaan geopend is, rijden we niet in Hoorn. Hier zult u dan bericht over krijgen.